diorg ni yg TERBAEK!! anda? bila lagi?

Thursday, September 3, 2009

surat kpd kak ****

contengan fatin sulaiman at 1:07 PM
salam...

kehadapan kakak ****

di bulan puasa yg sgt mulia ini, ingin sy ucapkan syukur ke hadrat Ilahi krn atas izinNya kita masih berpeluang utk berpuasa pd thn ini. Allah masih memberi peluang utk kita memperbaiki diri ini.

namun kakak ****, sy lbh bahagia dgn fitnah dan tohmahan kakak **** pd sy. alangkah indahnya bahasa yg kakak **** lemparkan pd sy. baru sy sedar, selama ini anggapan sy pd kakak **** salah rupanya. awalnya, sy ingtkan, sgala ungkapan yg keluar dr bibir kakak **** yg buruk ibarat katak senyum itu kerana hasutan syaitan. tetapi, berbekalkan ilmu yg cetek di dada ini,dan dr apa yg sy dengari, syaitan telah diikat di bulan yg mulia ini. jadi, sifat suka memfitnah itu memg tertanah dlm diri dan sanubari kakak **** rupanya. alangkah indahnya diri kamu wahai kakak****.

pd pengetahuan kakak****, mak sy selalu berpesan, biar kita buruk di luar, tp cantik di dlm. tapi bagaimana dpt sy ungkapkan pesona diri kakak ****? kakak buruk di luar, juga busuk di dlm...

drpd ilmu yg cetek di dada ini juga, apa yg sy tahu, memfitnah itu, dosanya lebih hebat dr membunuh. (somebody correct me if i m wrong) benar la... kakak **** tidak membunuh sy tetapi kakak telah membunuh kepercayaan sy kpd semua felo di KIY. wah kakak ****..kamu sgt hebat...

wahai kakak****, sedarlah..memg sy dan kawan2 terkilan dgn perangai kakak ****, tp siapalah kami utk menyimpan dendam di hati. kami bukan yg mencipta. tuhan tidak pernah mengurniakan kita dgn sifat suka memfitnah, dr manakah sifat itu datang?

langsung hati sy tidak terusik dgn kata2 kakak **** itu, tetapi bagaimana persepsi org pd sy dan adik2 sy nnt kelak? malunya sy nk berhadapan dgn mereka. apakah dosa sy pd kakak ****? izinkan sy memohon maaf kiranya ada dendam di hati kakak **** pd sy, kiranya itu yg kakak **** mahukan. tp, tolong..tolong jgn fitnah benda yg sy x buat. kakak **** ibarat sudah menempah tiket manjadi antara yg di bakar nnt. nauzubillah... ya, memg sy tidak berhak utk menentukan siapa akan ke syurga dan siapa yg akan ke neraka. tetapi kakak ****, sy juga punya hati dan maruah. macam kakak **** juga ataupun, kakak **** memg tidak punya maruah? maafkan sy...

smalaman sy tak bisa tidur mendengar perkabaran fitnah kakak **** terhadap sy. hati sy remuk, lebih remuk dr sgalanya. apa yg sy mohon, Tuhan kuatkan hati sy sepanjang bulan Ramadhan yg mulia ini.

diharap, sy mampu bertahan, bertahan utk mempertahankan apa yg sy dah mulakan. kerana, sy tak bisa biarkan adik2 yg akan menyambung legasi nanti sengsara sebagaimana sy sengsara sekarang. itu sangat bukan FATIN ZAHURA SULAIMAN. sy xkan tinggalkan kesusahan pd yg akan datang. rayuan sy pd kakak ****, tolong....tolong... mind ur own business n stay away from us! move, biatch!

4 nasik tambah on "surat kpd kak ****"

Anonymous said...

sabau je fatin..dlm dunia ni manusia mcm2 jenis..kalo x, Allah xjdkn syurga n neraka..think positif..org xkn fitnah kita kalo kite xde kelebihan..dorg fitnah sbb dengki..releks sudah..as long as kita xbuat mende salah..jgn hirau ape org nk ckp..huhuhu..

fatin sulaiman on September 5, 2009 at 2:02 AM said...

@Anonymous

1st of all, thanx for visiting my site.... awak sgt baek..malangnya sy kurang sifat itu...

memg sy bersuara,tp sy cuba menjaga hati dan maruah org. sy sdih pabila buat kali yg ke2 ada yg cuba mencari jln menjatuhkan sy dgn cara yg keji. sangat menjijik kan...

sekali sy dijatuhkan, oleh org yg sgt sy percaya dan sy cukup terkilan dgn itu. kali ini, sy dijatuhkan lg dan kali ini oleh seorg yg memg patut sy hormat.

akhirnya, sy termenung sendiri, memikirkan, siapakah yg layak punyai rasa hormat ini?

sy cuba utk x hirau ap yg org kata...sy try..thanx!

Alinotnot :) on September 7, 2009 at 6:06 AM said...

be strong :) Allah tau kita macam mana. jgn risau ape yg org cakap. xpe, be strong!!!

mizie on September 26, 2009 at 5:49 PM said...

sabarlah fatin yer, dalam dunia ni memang ramai jer orang akan dengki ngan kiter

fitnah memfitnah tu biasala

 

dunia maya fatin Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez