diorg ni yg TERBAEK!! anda? bila lagi?

Thursday, October 14, 2010

What U See Is What U Get

contengan fatin sulaiman at 9:50 AM
salam blogging... i love who are reading my blogs right now.. a simple article with a little touch up~ check this out~

cerdik pandai mengatakan bahwa "cara kita melihat menentukan siapa kita"

Benarlah begitu, kerana seseorang yang menjadikan suasana positif pasti akan melihat semua perkara secara positif. Hadapi perbezaan pendapat dengan senyuman nescaya masalah itu pasti senyum kembali kepada kita. Sekurang-kurangnya kita tahu bahawa sudut yang kita ketahui sebenarnya mempunyai sudut yang belum kita ketahui. Jarang sekali kita nampak dalam diri kita kekurangan dan sebab itulah kita perlu teman untuk memberitahu. Itulah adat apabila menubuhkan kerajaan pasti ada pembangkang. Inilah fungsinya. Jangan jadikan hari kita sebagai penasihat tunggal kerana dia berada dalam diri kita sendiri. ambil kata hati, banding dengan pendapat minda yang waras dan nasihat teman. itulah yang terbaik. Diri kita adalah kerajaan. Kerajaan yang tidak mempu menerima kritikan pembangkang adalah kerajaan yang lemah!

Oleh itu, jadilah manusia yang cerdik dalam memberi pendapat dan juga menerima perbezaan pendapat. mengakui kelemahan diri itu sebenarnya bukan hina malah itu lah sifat hamba yang soleh. Sebenarnya musuh yang paling hebat di dunia ini adalah diri kita sendiri. Orang lain tidak mempu membuat kita risau kecuali kita sendiri yang membuatnya risau. Betul la apa yang dikatakan orang selama ini, Kalau kita ada buat silap atau kesalahan, hidup tidak akan tenang selagi kita tidak bertaubat dan selagi Dia tidak menerima taubat kita. Ya Allah, ampun kan Fatin Zahura Binti Sulaiman.


mode::Fatin is giving a second thought about furthering her masters program in University of Malaya this coming January. Taking family and others opinions/thoughts, masters is not a good step as for now. sedih~ a little advice will do... anyone, ym me.. ryie_dude

4 nasik tambah on "What U See Is What U Get"

black_mel on October 14, 2010 at 7:18 PM said...

nice entry...tp kalau buat perenggan lagi ok..sebab perenggan pertama tu panjang sgt..sori..cuma pendapat peribadi..

fatin sulaiman on October 15, 2010 at 7:54 AM said...

@black_mel::salam..thanx for visiting.... fatin pun rasa macam tu gak..huhu... we'll get some improvement for the next post.. thanx ya!

~xUrrA~ on October 16, 2010 at 12:48 AM said...

salam sis... btol ckp sis.. kite kne trima ape jugak kritikan yg dilemparkan pd kita dgn snyuman... bru kite sedar takat mane kite punya klemahan yg perlu diperbetulkan.. tq bg advise.. nice entry...

fatin sulaiman on October 16, 2010 at 2:58 PM said...

@~xurra:: thanx for dropping by... nobody is perfect, so, blaja la.. way to go girl~

 

dunia maya fatin Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez