diorg ni yg TERBAEK!! anda? bila lagi?

Tuesday, December 28, 2010

channel those feelings to jealousy towards admiration

contengan fatin sulaiman at 11:11 AM

salam... hai.. what a nice day today kan? alhamdulilah.. pagi ni fatin bangun pagi dengan sangat segar bugar berseri. hati rasa senang dan tenang, mungkin berkat fatin redha dan insyaAllah, Dia juga redha la kot.. amin...


tadi, fatin came across this cute blog belongs to seorang hamba Allah named Maria. her writings are super adorable as her... huhu... check them out!


dalam mood yang super tenang ni, fatin ada teringat mengenai sifat jealousy yang kadang-kadang menyakitkan. kenapa menyakitkan? sebab kita manusia yang mungkin terlupa nak bersyukur dengan apa ada. mungkin saja k! banyak manusia lebih bernasib baik. dapat rezeki dalam bentuk kekayaan, pendidikan, keluarga, cinta dan kasih sayang, pekerjaan dan sebagainya. dan rezeki tu kadang-kadang cepat dan kadang-kadang lambat. tapi, ada hikmahnya semua tu (sound cliche but it's a fact).


so, apa yang perlu kita buat sebagai orang sekeliling yang melihat dan berasa cemburu ni? cuba divert the jealousy towards admiration. boleh kan? tak susahpun, admiration akan wujudkan satu rasa kemahuan yang sama dan mewujudkan impian untuk mendapatkan. akhirnya membuahkan usaha ke arah mendapatkan and finally, here we are! dan mungkin kita akan dapat yang lebih bagus.


dua tiga hari ni, fatin ada jugak rasa cemburu ngan beberapa orang makhluk Allah. yang ada lesen memandu, yang gaji lebih tinggi dan kerjaya lebih terjamin, yang boleh melanjutkan pengajian ke tahap lebih tinggi, yang berasal dari keluarga yang senang, yang mempunyai suami yang penyayang dan banyak lagi la.. jika di layan perasaan itu, sumpah, aci kerat jari la, memang sakit hati yang kadang-kadang buatkan lahirnya hasad dengki. fatin dah tak sanggup nak rasa macam tu, so this is it! fatin cuba nak divert semua tu menjadi admiration. alhamdulilah, it works.. cuba la.. insyaAllah.. hidup akan jadi lebih tenang DAN kita lebih bahagia.... amin...


**moga kebahagiaan ini berkekalan.. amin..

1 nasik tambah on "channel those feelings to jealousy towards admiration"

Anonymous said...

amin...alhamdulillah

 

dunia maya fatin Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez