diorg ni yg TERBAEK!! anda? bila lagi?

Sunday, March 9, 2008

benarkah....

contengan fatin sulaiman at 3:08 PM
cuba bayagkan....kemenangan MCA,DAP, MIC....kalau diorg kuasai parlimen...??? wat if diorg berjaya kuasai dewan...??? adakah diorg akan gubal federal constitution yg baru...??? masyaAllah... takut nyer aku... cuba korg fikir, if FC baru di gubal.....adakah hak istimewa owank Melayu akan trus terbela...?? hak kita sebagai penduduk asal Tanah Melayu yang kemudiannya di bawa masuk pula Cina dan India... takkkkuuuttttt.....aku bukan manja yang sentiasa nak di suap....aku bukan bayi yg perlukan perlindungan, aku bukan lemah yg perlukan sokongan...aku cuma rakyat asal yg menuntut hak di tanah sendiri..hak yg hampir padam, yang hampir di rampas....aku buka menafikan hak mereka...aku tau mereka juga berhak, tttppp.......aku penduduk asal yang lebih berhak......

3 nasik tambah on "benarkah...."

ctm-cakon on March 9, 2008 at 8:18 PM said...

i have no comment adik...
bukan pe, sedey jgk tgk kputusan mlm td...
anyway...perubahan yg dastik...
Tun Mahathir pun KECEWA sgt sbb mase bawah Tun semenye bjln dgn lancar...sbb Tun slalu ckp, MELAYU MUDAH LUPA, so org melayu marah dan sebab tu melayu bangkit...
de sbb Tun ckp mcm tu sbb die nak melayu bangun...

fatin_ryie on March 9, 2008 at 9:19 PM said...

hmm...kita kena tgk dari skop yg lebih luas...Tun memerintah,kalau abg/akak pasan, sgt kuku besi..mcm guru besar kat skolah..sgt autokrat...tu tun..yg pak lah lak, sgt lembut sampai owank bleh pijak kpala lak dah...mcm ner nak bentuk kerajaan...??? dr ape yg fatin nampak, tun tu mcm dah nanyuk..dia yg naikkan pak lah...ni dia lak yg ktuk pak lah...kalau fatin kaji balik, macam dia kutuk kepimpinan dia balik la camtu... kutuk keputusan dia senirik...fatin geram ngan pemerintahan sekarang...sgt pelik bila ada owank ckp x srupa bikin...ape nak jadik nieh...jangan sampai satu ari nnt, owank pakat2 lari kuar dari mesia dah laa...

YayaRahim on March 9, 2008 at 9:57 PM said...

babe, i dun understand why or what u shud be afraid of. u said that u r worried that they might amend the constitution. well, the truth is since the past 50 years that we have obtained our independence, there are LOTS of amendments which was made by...well...the g'ment at that time. for example, Art 121A, the power of Attorney General, the power of the Executive to terminate the Chief Justice. these are some of it. there are a lot more. the'gment' at that time will amend the constitution if they lose their case. like the case of dato' harun, teh cheng poh..just to name a few. so u see, this amendments thingy has been going around for years... u don't need the opposition parties to fear u with this issue. our 'gment' is enough to change ur fear to nitemare...

 

dunia maya fatin Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez