diorg ni yg TERBAEK!! anda? bila lagi?

Sunday, March 9, 2008

bergolak lagik...

contengan fatin sulaiman at 8:48 PM
aku baru jer balik dari aras 2 n jtangan aku cam gatal giler jer nak blogging pasal ape yg aku tgk tadik..actually td aku g gtk tv, buletin tv3...tgk keadaan kat kg aku a.k.a kedah darul aman... ustaz azizan dah angkat sumpah pkul 3ptg tadi...alhamdullillah...tgk la mcm ne pla owank baru nieh...penang ari slasa nieh, DAP yg jdik ketua menteri....kelantan lak,mlm ni Tuan Guru g jumpa sultan,nak angkat sumpah,selangor pown DAP gak kot or maybe PAS...tgk laarr...tadak masalah..yg masalah nyer skunk adalah PERAK darul rizuan nieh... sumer nak nek..then saper nak rule...??? xke pelik tu...td pagi aku baca ckp ir. mohamad mirzad ke hape ntah, n then td aku tgk berita cam nak gaduh la....
hmm...ape kes nieh...??? boing sgt..pls la sumer... tolerate la sket..jgn main game let the best man win, macm nak gaduh lak bunyi...

3 nasik tambah on "bergolak lagik..."

JinGGa on March 9, 2008 at 10:11 PM said...

Rileks dude. Aku nak komen dari artikel pertama pasal pilihanraya yg ko post sampai artikel ni. Kita kena terima semua yg terjadi dan dah berkeputusan kerana itu yg rakyat nak. Rakyat yg pilih rakyat yg nak macam ni. Jd kita sebagai blogger inilah kerja kita komen dan beri pandangan terbaik bg semua membaca dalam keadaan tenang. Ko Kedah ke? Actually aku pun. Tempat aku pun Pas amik gak. Aku cuma nak tgk mcmn keadaan selepas ini. Salah satunya hapuskan segala keluarga arak dan maksiat kat Kedah. Sukar? Tak kisah sbb tu manifesto yg aku tgu. Pasal cina dah byk menang tu aku nak komen sket je. "Rakyat nak mcm tu". Kadang pembangkang ni penting sbb nak monitor aktiviti kerajaan dan itulah tujuan aku jd blogger kot. Haha. Pembangkang yg menang perlu jalankan janji mereka utk mengelakkan eksperimen rakyat terbehenti setakat satu penggal. Kedah ok lagi dpt kat Melayu gak tapi Perak menghadapi kesukaran tetapi tetap Melayu yg jd Menteri Besar. Jgn risau. Cuma mungkin lepas ni rakyat yg telah "sedar" ini akan "sedar" lg. Kita lihat apa yg terjadi. Sama2lah berdoa.

ctm-cakon on March 10, 2008 at 5:09 PM said...

uish, akk xleh nk komen mcm jingga komen tue...akak bukn le pandai sgt bab2 nk b'hujah nie, tu pasal akk amik akaun! huhu! phatin KEDAH yerk?akak pun akan duk kedah lps kwin nnt.hurm...tu yg mcm xsyok jerk..rakyat kedah dh ubah minda kot, depa lg suka mcm kelantan, lps kul 8.00 mlm jerk dah sunyi je kat kelantan...abis la lau duk klantan nnt lau depa dok wat mcm tue gak ;p;p mujur negeri n kg akak stiil under goment, so xdek la isau sgt sbb goment dh byk tlg kat kg akk tue...
apa2pn, kite tgk je ape perubahn yg akan blaku, pastu lau ok, kite leh tukar pmikiran utk 4 thn yg akan dtg lak...cume...4 thn?lame tue...
bab kata jingga: Sama2 la b'doa agar negara kita Aman & Makmur, Amin...

YayaRahim on March 10, 2008 at 9:03 PM said...

yep2..truly agree wif JINGGA. opposition parties nie actually amat essential dlm sesebuah negara. kalau bilangan opposition x balance dlm parlimen, nanti g'ment mula la rase die bgs. buat pindaan macam2 tanpa amik kira kehendak rakyat. evidentnye?? tgk la 4 tahun lepas. brape kali harga minyak naik?? sedangkan tabir 2008 pun dimulakan berita harga minyak naik. pastu nak compare keadaan kite ngan thailand. memangla kat thailang minyak mahal tapi harga brg diorang murah. apo la diorang nie. tak ade salahnya berubah sekiranya perubahan itu menjurus ke arah kebaikan. bukan nak jadi ustazah. tapi kite kena sedar, kiamat dah dekat. sampai bile kite nak bergelumang dengan hiburan? lagi satu, memang bagus buat pendekatan islam hadhari, tapi ape yg aku tgk hiburan makin menjadi2. kate la aku kolot, i dun mind. yg pastinya aku amat sedih bile tgk anak2 muda lg bersemangat nak masuk AF, Gangstarz dan yg sewaktu dengannya dr masuk universiti. mereka lg bersemangat nk menjual suara. malu sgt padi kanak2 genius kita, adiputra. kanak2 9 tahun yg dah mmy cita2 untuk mmbuat satelit menggunkan password ayat al-quran. khas untuk org islam. anak2 muda sekarang?? mereka lebih teruja untk menjadi Mawi atau Mila.

~though it is hard to accept changes, we need to learn how to live with it~

 

dunia maya fatin Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez