diorg ni yg TERBAEK!! anda? bila lagi?

Sunday, March 9, 2008

when people talk....

contengan fatin sulaiman at 12:51 PM
when people talk....pabila rakyat sendiri bersuara...PAK LAK terus terkedu, terkesima,tersentap,down sangat, n baru sedar apa yang rakyat mahukan.. sebelum ni, mungkin pak lah xdengar suara-suara rakyat kecil di sudut-sudut pedalaman m'sia...tttaaaappppppiiii....bila kami dah bersuara,bila kami dah bergabung, kami jadi satu kuasa besar yang mampu membuatkan pak lah buka mata,buka minda,buka telinga....kami dah kata, kami dah boring, kami da kata, jangan main denagn api,kami dah kata, jaga kebajikan kami.... tapi pak lah xdengar...ni bila dah jadik macam niah, pak lah nak kata apa...???? nasib baik pak lah menang kat kepala batas, macam na kalau pak lah kalah...??? kalau pak lah kalah, najib kalah, memg malaysia akan jd kain putih balik...akan di corak oleh jentera-jentera baru yang semangatnya berkobar-kobar untuk menjaga nasib kami.....ttttpppp.......tu pun manifesto diorang jer...betul ker ape yg diorang nak buat...??? konpiden dah cukup, tp macam na ngan inisiatif yang bakal krang amik...??? jgn hanya cakap2 kosong lagik..kami rakyat dah malas nak dengar sume tu..dah tensi...jgn buat kami tinggal kat overseas sbb dah boring ngan perangai korang.....sume cakap2 semangat,bakar jiwa kami, beri harapan pada kami...tp kerjanya hampeh....ape nieh....???? stop playing with us..
too bad it's too ate...bagi aku result election kali kalau kita bwat satu analogi, dah macam referendum kat kerajaan...atau dengan erti kata mudah, pungutan suara xpuas ati rakyat...skarang dah ilang 5 negeri, mcm na ngan masa akan datg...???pembangkang harus la lagik smangat nak lawan kan..???dah dapat satu booster, satu keyakinan untuk diorg lawan...diorg xkan amik masa lama... pecaya la cakap aku..aku bukan pro kerajaan, nak ngundi pown xlayak g... tp ni suara ati aku sebagai mahasiswa yang di halang oleh AUKU...aku xkesah pown actually...aku hanya menulis ape yang aku rasa...
bila PAS menang,BEKAS kerajaan mula panas..letak FRU merata ceruk... macam kat Wisma Darul Aman..wats the point guys...??? xkan la diorg tu bodoh sangat nak bwat rusuhan bila dah menang..?? unless korang yang berusuh... lagik pown, pas kebanyakan keputusan dah kuar semalam, korang gak yg xkasik sebarang bentuk perayaan kemenangan kan...??? think about it guys....aku bukan liberal, parokial @ things like that...i m just realist, anak sedara Thomas Hobbes

3 nasik tambah on "when people talk...."

YayaRahim on March 9, 2008 at 10:03 PM said...

diorang takut dgn bayang2 sendiri.. biase la tu..

jz want to quote what pak lah said
"jangan cabar saya"

n this is what i add
"jgn cabar saya! nanti saya tdo!"

wuahahahaha

ooopppsiiieee

sori pak lah..u won at kepala batas. but u lost ur state to DAP.
what a shame!!!!

fatin sulaiman on March 10, 2008 at 2:59 PM said...

heheheh...dats rite...cayunk ko yaya...thanx 4 supporting me

Anonymous said...

~~PAK LAH manyak tdo time meeting ke ape ker...tu yg lost state to DAP ;)
xsabar nk tgk 4 thn akan dtg lak, ape la yg akan b'ubah...

 

dunia maya fatin Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez