diorg ni yg TERBAEK!! anda? bila lagi?

Friday, November 14, 2008

kawan

contengan fatin sulaiman at 5:17 PM

..kawan..sahabat..friend..teman..
istilah yg sangat bermakna dalam hidup aku....kalau dulu, kemana sahaja, "beremba" bak kata org aku... ramai2 gerak...kami ada 4 org..tp sekarang... hanya tinggal aku dan dia. satu tindakan, yg aku kira paling besar aku lakukan, dalam usaha mencari satu titik dalam hisup, telah memecah belah hidup kami.. tapi aku tak menyesal, apatah lagi marah, berdendam, sakit hati dengan tindakan aku atau apa yg telah terjadi. walaupun aku yg dilihat bersalah, tapi apa yg aku boleh buat selain berdoa sebagai hambaNya, moga tindakan aku dan dia tidak disalah ertikan. aku sangat sayang kalian sebenarnya. tiap pagi, aku tatap kenangan kita bersama, ibarat satu keluarga. tapi sekarang, hanya tinggal kami. dekat tetapi jauh. itulah apa yg paling te[at mengenai kami semua. dekat tetapi jauh. aku ingin sentuh dia yg ku panggil adik, aku ingin usik dia yg ku panggil sahabat. tapi impian hanya tinggal impian. banyak impian aku dengan mereka, tapi hanya terkubur, mungkin untuk seketika, mungkin juga untuk selamnya. aku sedih. janji aku pada dia yg bergelar adik, biar masa yg tentukan... itu ayat standard. aku tak dapat berfikir masa itu. menatap wajah dia apatah lagi. perkenalan singkat kami, aku kira bagai ikatan suci antara aku dengan dia yg bergelar adik. sayang nya aku pada adik. sudah hampir 6 bulan kami begini. bertegur ibarat orang asing di bumi Allah. hatiku sakit setiap kali aku ibarat berpura-pura menahan diri dari memeluk dia yg ku gelar adik. sayangnya aku pada engkau..ada yg bertanya,tak kurang juga yg membuat spekulasi, tapi aku tak kisah. dia masih adik aku. hidup mati dia tetap adik. hai...rindunya pada masa dulu. aku tak pernah berhasrat untuk undur masa, kerna aku tahu siapa aku. berhasrat sahaja, sudah hampir membuat aku hilang pedoman. aku terima takdir Illahi.

pada yg aku kira tersinggung dengan tindakan kami, luahkan, dan fikirkan sejenak.. rasionalkah tindakan anda.rasionalkah pemikiran anda.rasionalkah apa yg anda katakan itu. aku tak kisah,cuma aku tak suka bila ada yg mengganggu pemikiran kalian melihat kami.

aku sangat sayang kalian

4 nasik tambah on "kawan"

Anonymous said...

sis, a friend of mine once said to me:

"love doesn't come in handy. it'll come with mess too."

see, no matter how much we love somebody, we can never avoid from messing up although it is not our fault.

people can always jude us but don't ever let anyone define who you are. things like this are likely gonna happen no matter how hard we try to avoid them. but when it strikes, it strikes for a gud reason. they want you to be a wise girl and it is the true world they want you to see.

it's like karma is opening one of it windows for you to have a quick glimpse what real life looks like.

life is about making mistakes, and making mistakes is all about growing up.

u'll make it thru somehow.

love u babe

be strong

Anonymous said...

soooo agree wif yaya. :o

Anonymous said...

ini dari aku. sdkt sebanyak terasa bila dikatakan 4 org kawan.. faham2la ape ak yang berjantina lelaki ini..
erm.. dari ak sendiri, tdak pernah menyalahkan mana2 pihak.. walaupun kemelut yang erlaku sebelum xm final berlaku i2 sdkt sebanyak menusuk kalbu, namu hati ini menerima dngan tenang..

tidak pernah marah dengan kawan ku, apatah lagi merajuk.. padahal, ak gembira bila ko sudh gembira dengan seseorg.. ak tidak mahu dikatakan sbg dayus apb membuat ko bersendirian..

cume, persahabatan kita terbatas dek kerana segan dan malu untuk bertegur.. mungkin bagi mereka yang tidak mengalami, mereka tidak akan tahu.. namun hanya mereka yang mengalami persahabatan 4 penjuru in, akan tahu segala-galanya..

dari dalam hati yang kecil yang bertubuh badan besar ini, diriku tidak pernah marah dgn kalian apatah lagi bersedih dangan keputusan yg diambil..

kawanku mengajar ku untuk sentiasa menghormati keputusan yang dilakukan.. kita marah kalau org 2 tak tau dy buat clap, tp kalu dy dh tau dy buat clap, no point nk marah dy..

ap pn.. jgn salah kn dr.. ap yang anda lakukan tidak salah.. malah untuk kebaikn dr sndr..

salam kemaafan drpd saya andai terclp kata bahasa.. diri yang kerdil mohon mengundur dr..

p/s: kpd mereka yg tidak tau permasalahan d cny, jgn sebarangan post..

MIAhaha on November 18, 2008 at 10:15 PM said...

thats soooo sweet..
saba la..
wut happened ade hikmah..

 

dunia maya fatin Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez