diorg ni yg TERBAEK!! anda? bila lagi?

Wednesday, January 21, 2009

jeritan insan kecil

contengan fatin sulaiman at 10:35 AM
salam blogging..tika ini hati aku hiba dek tindakan aku pagi tadi. sanggup aku berkasa dengan insan lemah, yg tak mampu nak mempertahankan diri pabila berdepan dengan manusia durjana seperti aku. aku tau aku kejam. maafkan fatin..


seperti hari2 Rabu yg biasa, aku akan bersiap untuk ke kelas pagi jam 8. namun, lain sungguh pagi ini. konsertrasi aku sedikit terganggu dengan bunyi gigitan tikus kecilku, Pek. Pek menggigit pintu sangkar. aku tak suka itu, lalu aku tolak sedikit Pek masuk, Pek menggigit jariku. aku dah mula naik angin namun aku masih mampu membendung.


sekali lagi, Pek menggigit tiang sangkarnya, aku tolak lagi, namun kali ini, Pek agak sedikit terkejut lalu terpelanting ke belakang, mengena Pok yg sedang duduk berdekatan gelungsur. Pok terkana gelungsur dan kelapanya berdarah. aku terkejut melihat darah. mata Pok turut berdaha. Ya Allah!! apa yg telah aku lakukan. aku sudah menzalimi makhlukMu. hatiku merudum hiba melihat luka pada kepala Pok. tak henti2 aku memohon maaf, tapi aku tau Pok tak paham. Pok agak lain ketika aku tinggalkan mereka tadi. seperti takut2, tidak seperti selalu yang akan bermain di waktu aku tinggalkan kamar. rasa bersalah yang teramat hebat. aku seperti tidak layak untuk memelihara kalian. aku lupa pada janji aku sewaktu kalian aku bawa pulang. aku zalim!




7.28 pg
Pek~ nak keluar! nak keluar!
aku~jangan la memain kat sini. (tolak Pek masuk ke dalam)
Pek~kejam betul. amik ko! (Pek gigit jari aku)
aku~aduh!!! urgh!

7.35pg

Pek~nak leuar jugak! (gigit tiang sangkar)
aku~jangan la!! (ltolak Pek masuk)
Pek~huh??! (terpelanting mengena Pok)
Pok~aduh.. (darah mengalir keluar)
~ jahatnya manusia. aku insan lemah ini dizalimi. aduh..sakitnya
aku tak mampu berkata-kata.. maafkan aku

6 nasik tambah on "jeritan insan kecil"

vishalini on January 21, 2009 at 10:57 AM said...

ur blogging style nice..Hello i found your Blog quite intresting.Well i am Vishalini from india i'm also quite new to this blogging world.So now i am searching for my new friends.i found you in my one of my friend's blog friend's list.I hope you can be my one my friend forever.So i have added you in my blog roll.Hope you will also add me in your friends list.Anyways my dear friend happy Blogging....And stay in touch.Bye.

-gardeniaboy- on January 21, 2009 at 2:52 PM said...

emmm..cian......camna beliau skg?
sy pon penah gak ter'buat hemster sy centu...letak dlm keta..terlupa...then masa balik.tgk dah mati wuwuwu ='(

gambateme~fatin on January 21, 2009 at 7:02 PM said...

to vishalini
hi there...will b in urs very soon..

to -gardeniaboy-
sedih dgr yg hamster awak dah mati...sorry sgt..td balik sy check, thank god Pok dah ok. rasanya dia dah cuci balik luka tu senirik. namun masih agak fobia nak ganggu @ marah diorg. hope xkan jadik lg. thanx 4 dropping by

Affan Azami on January 22, 2009 at 8:01 AM said...

fatin!!
bafan tersentak gak lah bace. tak mati ye? sian dorang.. jgn geram2 sokmo.. binatang ni, kne lah memahami. makhluk Tuhan jugak, kan.. lenkali kalo geram2, p bantai rumet. hehe

ryurisora on January 22, 2009 at 11:48 AM said...

hu fatin!!!ko kijam! ko kijam!

gambateme~fatin on January 23, 2009 at 11:47 AM said...

baffan..
fatin tak sengaja..huhu..tp seb baik diorg ok jer. pok bersihkan snirik luka tu. skunk dah ok. dah kawan balik dah.. muahaha

sora..
ko nieh..aku tak sngaja arr..huhu..tp taw...

 

dunia maya fatin Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez